Logo regionálního portálu regiondobrissko.cz

Regionální zpravodajství

Dopravě v Mníšku pod Brdy ulehčí nová okružní křižovatka. Hotová bude na podzim

Libor Kálmán, Zpravodaj městečka pod Skalkou
pondělí 24.4.2023

Ilustrační foto
Autor: Zpravodaj městečka pod...

Během roku 2023 bude na výjezdu z města za dálničním mostem vybudována křižovatka s kruhovým objezdem. Stavba by měla být zahájena v červnu a potrvá pět měsíců.

 

Kruhová křižovatka má ulevit přetížené dopravě na křižovatce zejména v ranních hodinách, kdy se při výjezdu z města tvoří kolony aut. Plynulost dopravy a respektování dopravních předpisů by mělo zároveň snížit počet dopravních nehod v tomto úseku na minimum.

Autorem projektové dokumentace je Ateliér projektování inženýrských staveb s. r. o.

Podoba nové křižovatky S

Stávající styková křižovatka (na fotografii) je upravena na křižovatku okružní s průměrem 28 m. Středový ostrov má průměr 11,4 m. Bude opatřen humusem, osázen pokryvnými keři (Skalník Dammerův) a oset travním semenem. Vzrostlá zeleň by neměla omezovat řidiče ve výhledu. Ostrov je lemován pojížděným prstencem o šířce 2,1 m, který umožňuje průjezd rozměrnějších vozidel (návěsu 16,5 m, přívěsu 18,7 m a kloubového autobusu 18 m). Okružní pás je navržen v šířce 6,2 m. Křižovatka má tři paprsky (II/116 ve směru Praha, Řevnice, II/116 ve směru Nový Knín, Nová Ves pod Pleší a III/11626 ve směru Mníšek pod Brdy). Na všech paprscích odděluje protisměrné jízdní pruhy dopravní ostrůvek trojúhelníkového tvaru o šířce 2,5 m. Hrany ostrůvku jsou podél okružního pásu zaobleny poloměrem 0,5 m a mezi jízdními pruhy poloměrem 0,75 m. Napojení všech paprsků křižovatky jsou řešena obdobně. Vjezdy jsou navrženy v šířce 4,25 m, respektive 4,5 m u severního paprsku, výjezdy jsou navrženy v šířce 5 m. Vjezdové větve jsou napojeny poloměrem 12 m a výjezdové větve jsou napojeny poloměrem 24 m.

Postup prací ve třech etapách

Stavba kruhové křižovatky bude dokončena do pěti měsíců od zahájení, což si vyžádá stanovení objízdných tras pro automobilovou dopravu. Stavba bude rozdělena do tří etap, aby dopad na dopravu byl co možná nejnižší. Detailní etapizace a harmonogram prací budou zhotovitelem zveřejněny v průběhu příštích týdnů.

Dopravní omezení

Jednotlivé části silnic (Pražská a Novoveská) budou uzavírány vždy jen částečně, tak jak bude stavba kruhového objezdu postupovat. Nejkomplikovanější bude řešení uzavírky směrem k nájezdu na dálnici D4 ve směru na Prahu. „Součástí stavby je rekonstrukce mostu přes Bojovský potok, která se má provádět najednou v obou pruzích. To by ovšem vedlo k úplné uzavírce na dobu přibližně třech měsíců. Objízdná trasa pro auta i autobusy by pak vedla přes Exit 21 Kytín. V tomto případě vedení města nesouhlasí a hledá s investorem vhodnější řešení,“ upozorňuje mníšecký starosta Petr Digrin. Informace o plánovaných dopravních omezeních přineseme v příštích číslech Zpravodaje městečka pod Skalkou.

Odměnou za trpělivost bude řidičům a všem cestujícím plynulá jízda bez čekacích front v ranních hodinách při cestě do zaměstnání.

Investorem stavby je Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS). Zhotovitelem bude společnost ZNAKON a. s. za nabídkovou cenu 10 992 496 Kč bez DPH.

 

Článek byl převzat ze Zpravodaje městečka pod skalkou. Titulek je redakční. 

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama